söndag 10 juli 2011

Finland loves me

Det kommer ett mail som förändrar mitt liv. Just så brukar det vara för mig, nuförtiden. Att stora, vattendelande grejer meddelas med ett stillsamt mail. Saken är den att Aboa Vetus & Ars Nova, konsthallen i Åbo där jag deltar på biennalen, vill köpa min video My Secret Life! Ja, det är sant. Det är första gången jag säljer något till en institution. Jag känner mig som en ny människa. Typ, som en konstnär. Detta firas med en renskavspizza på campingen.

Och jag tänker på en telefonintervju jag hade för Upsala Nya Tidning. Jag var med på filmfestivalen och journalisten frågade vad jag hade för relation till Uppsala.
Jag: Uppsala älskar mig!
Sedan drog jag allt bra som hade hänt mig i Uppsala, professionellt och privat. Det slumpade sig så faktiskt, ett tag var jag stor i Uppsala. Nu är det Finland som älskar mig.

Inga kommentarer: