torsdag 3 januari 2013

Gerlesborgsskolan


Jag har börjat på Gerlesborgsskolan i Stockholm, som en av deras fasta lärare. En dag i veckan, måndagar. Det är precis lagom för att hinna med andra uppdrag, konsten och livet. Det kanske inte ser så mycket ut för världen med en dag i veckan, och jag har varit gästlärare på konstskolor massor med gånger, men jag är jublande lycklig. Äntligen har jag en fast punkt i tillvaron, mitt livs andra fasta jobb.

Ett återkommande sammanhang jag saknat. Plötsligt har jag arbetskamrater och elever, som jag får lära känna under en längre tid. Plötsligt får jag gå på möten, utbildningsdagar, ansvara för en ateljé och känna mig vuxen. Eftersom lönen är bra ger det också en ekonomisk grundtrygghet, men mest gör jag det för äventyrets skull. För att ge av mitt hjärta och för att bege mig ut på resa in i konsten tillsammans med så många nya människor.


Inga kommentarer: