lördag 20 juni 2009

Eskilstuna konstmuseum tar mig på sängen

De ringer från Eskilstuna konstmuseum, de har sett min film ”Attention whore” och vill ställa ut mig. I filmen säger jag att jag jämt måste knacka på dörren och peka på mig själv, aldrig att någon annan vill mig något.
Kvinnan från Eskilstuna: men nu var det vi som ringde dig!

Ja, onekligen, hur kunde de ta mig på sängen så här? Jag har faktiskt tänkt höra av mig till konsthallar i medelstora svenska städer och föreslå mig själv. Jag har tänkt så i tre år, men det har inte blivit av. Under tiden har jag fixat annat men undrat ibland om jag har för lite tålamod. Kanske skulle de andra höra av sig till mig om jag bara väntade lite…? Javisst, och nu vet jag hur lång tid sånt tar. Knackar man inte på dörren själv tar det tre år.

Inga kommentarer: