onsdag 28 januari 2009

2009 – Ett riktigt skitår och jag är jämt sen

Är det så dags att komma med en nyårsblogg nu? Ja, jag vet, det är skrutt men i alla fall. En vän sa att nyårsafton inte var så rolig för honom, mest ångest över det hela. Det gör inget, sa jag försonligt, 2009 kommer ändå att vara ett riktigt skitår. Hur vet jag det? Jag har fått två järtecken:

Jag hittar ett bajs på hörnet Ringvägen/Götgatan. Med en liten amerikansk flagga nerstucken i det. Haha, det är ju underbart. Men vänta nu, Obama har tillträtt och allt ska bli guld. Hursomhelst, jag fotar, skickar in till DNs Namn & Nytt och rubricerar bilden som en protest från gångna tider. DN tar in den! Och inte bara det, mitt bajs sätter igång en trend, folk skickar in foton på korvar med diverse partyparasoller och töntiga budskap. Jag känner mig ändå ohotad, mitt bajs var bäst. Jaa, vad ska man säga? Skit byggde denna karriär.

Sent omsider nås jag av nyheten att man inte ska ha tandborstar stående framme i samma badrumsutrymme som toaletten. Det vill säga om man spolar i toan utan att stänga locket för då flyger små partiklar och sätter sig på borsthuvudet. Det vore just snyggt! Här har jag stått och borstat tänderna med bajs i trettio år. Sen har jag tagit bajstvålen och tvättat händerna, torkat mig med bajshandduken och smort ansiktet med bajskrämen. För jag antar att partiklarna inte siktar in sig på tandborstar allena?
I en vecka ställer jag in min tandborste i badrumsskåpet. Men eftersom mitt liv på intet sätt blir bättre kapitulerar jag. Det finns inget som hjälper mot skit.

Inga kommentarer: