måndag 13 oktober 2008

Finansgrisen

Det har inte blivit någon blogg på länge, det beror på finanskrisen. Ungefär lika trovärdiga förklaringar möts jag av. Jag får exempelvis mindre skrivjobb och grannen köper plötsligt inte sin dagliga latte. Då börjar det bli farligt, då skapas det en kris. Visst finns det förlorare som får sömnlösa nätter i sina belånade bostadsrätter men de syns inte i tidningen. Det enda som syns är män i slips och kostym som gråter. När kurvor störtdyker och siffror flimrar nollor i sitt ras är den enda gången som män får gråta. För det är ju allvar och jag hör nästan hur de snyftar: ”å nej, det blir inte villan för sexton millar utan för åtta och min andra lyxjakt, buhu!”

1 kommentar:

Elin A sa...

haha! right on.

Ett par killar i 20årsåldern passerade mig på stan. "När det är lågkonjuktur är det de med mest pengar som påverkas mest" hörde jag en av dem säga.