torsdag 14 augusti 2008

Konsten är ett takräcke

Vi skulle behöva forsla bort en gammal dörr och jag påminner Tomas om det. Han vet, men vet inte hur han ska börja. Först måste man montera ett takräcke på bilen. Duger vårt biltak till sånt? Var skaffar man räcke? Sen måste man sammankalla fyra starka pågar för att forsla den massiva dörren. Tomas har börjat titta lite på andra bilars tak, sen har saken stagnerat. Å, det är så ovisst och jobbigt i flera led! Precis så är det med mina konstprojekt. Jag har en vision, men hur målet ska nås överstiger mig. Jag måste ta reda på en mängd konstigheter och försöka utverka hjälp av folk som kan. Därför känns det så motigt att börja och jag förstår Tomas precis. Mig själv förstår jag däremot inte. Tomas har ju trots allt inga ambitioner på att forsla bort dörren med sån glans att hela världen häpnar. Jag å min sida har vissa ambitioner med min konst, den jag inte behärskar men framhärdar med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Montera ner dörren, ställ klockan på 03,03 och ställ den helt enkelt vid skanstull, rak upp o ner...
Puss o kram Patrik:-)