torsdag 4 februari 2010

Lägenhet till salu

Tomas och min lägenhet på Ringvägen i Stockholm är till salu. Japp, det stämmer, kom och bo i Magdalenas lägenhet! Tomas har städat som aldrig förr och jag har gråtit massor som vanligt. Vi tycker båda att lägenheten är den bästa vi haft och jag avundas de som kommer bo här.
Fotona blev förresten mycket snygga.

Och nu mer utförligt. Jag kommer hem från Norge, från stipendievistelsen, för att vara i Stockholm i två dagar och recensera två utställningar. Allt i lägenheten är bortplockat. Mikron, datorn, vattenkokaren, mattan... Det är homestylat till smärtgränsen. När Tomas och jag fortfarande var tillsammans och sålde lägenheter var det jag som homestylade. Om vi ställer stolen där kommer vi säkert att torska minst 20 000! Så nervös var jag. Nu har jag suttit vid fjorden medan Tomas har gått lös. Det är kliniskt snyggt i det som tidigare var vårt hem och jag tänker något jag aldrig kommer kunna hålla. Jag ska aldrig mer klaga på Niklas när han vill ha saker liggande framme. Niklas tittar på mäklarbilderna och säger att det ser hemskt ut, men snyggt. Han är nog helt ensam om att tycka att det är hemskt. Nuförtiden vill folk bo i strikt fulländning. Men är det någon som mot förmodan gillar ett mer vildvuxet hem så kan jag skicka bilder på hur det ser ut nu, 24 timmar efter att mäklarfotografen var här.

Inga kommentarer: